Opdrachtgever Kersten Retail
Periode 2017-2022
Expertise branding, storytelling
Team Art director, Copywriter
Website www.bijkersten.nl
branding / corporate story / design
Welkom in een wereld die nooit stilstaat, die bruist van de energie en bol staat van innovaties, techniek die doet wat die moet doen en vakmensen die het verschil maken.
Maar wie zijn wij… waar staan we bij Kersten voor? Wat zijn de belangrijkste waarden die wij delen en die onze cultuur en manier van samenwerken zo uniek maken?
Kersten durft het aan om eens heel kritisch naar zichzelf te kijken. Naar waar ze als organisatie nu eigenlijk voor staat én waar ze voor gaat. Rauwcost en Kersten komen samen tot de kern. De kernwaarden verwoorden we eenduidig én lichten we helder toe. De merkbelofte zetten we op scherp en de corporate story vertalen we op maat voor de verschillende communicatiemiddelen en -momenten.
Voor de logo’s en de huisstijl van Kersten Techniek, Kersten Retail en Kersten Services zetten we daarom de puntjes op de i. We leggen samen met een stel energieke vormgevers een sterke, consistente en herkenbare lijn weg voor het design van de toekomst.
We stellen een praktische Brand Guide samen waar de verschillende in- en extern betrokken specialisten goed mee uit de voeten kunnen. De Brand Guide zorgt voor heldere toelichting en instructies. Waar het gaat om de brand story, maar vooral ook om de aangescherpte visuele identiteit. Van logo, kleurgebruik, typografie en vormelementen tot de beeldtaal en concrete voorbeelden via een aantal (eerste) middelen.
Als Brand Manager blijft Rauwcost persoonlijk een vinger aan de pols houden waar het gaat om het uitrollen van de verdere communicatie. Zo zorgen we voor een direct lijntje tussen organisatie, communicatie en creatie met als gezamenlijk (!) resultaat: