Opdrachtgever Plastica Groep
Periode 2023
Expertises copywriting, vormgeving
Share:
branding / copywriting / creatief concept / design / logo
Een hiil nieuw avontuur
Een mooie, fijn afgewerkte, standaard basis voor houten gevelbekleding hoeft niet van ver te komen… En exact dat bewijst Plastica Groep met het nieuwe, eigen merk Nordhiil.
Nordhiil hout komt uit Noord-Europese bossen. Hiil verwijst daarbij naar het Finse woord voor planken (hyll). Het is ook hiil bewust hout. Het is een eerlijk, betrouwbaar, verfijnd en tegelijkertijd ook wat avontuurlijk merk. Dat zie je terug in het product én in de branding van het merk.
Het logo durft er in de hoogte uit te springen en daarnaast komen natuurlijk het groen van de bomen en het zwart van de planken terug in het ontwerp. Ook in het woordmerk komen de zwarte planken terug…De avontuurlijke bossen zien we verder terug in de communicatiemiddelen én de producten. Van doosjes met nagels tot complete brochure. Alles is hiil herkenbaar door de stoere stijl.